lördag 10 januari 2015

I Love You

Förr då man skrev på papperslappar till varandra om man skulle meddela något, så använde vi ofta I <3 U jag och min man.  Vi jobbade olika skift och skrev små meddelanden hur dagen varit. Det var innan mobilerna kom med sina SMS förkortningar och Urban Diktionary ens fanns...
Häromdagen skulle vi på 20-års kalas och bland grattiskorten på bokhandeln fanns den ena konstiga bokstavskombinationen efter den andre. Jag måste medge att det var tur att det stod en förklaring på baksidan. Hursom blev jag då påmind om vårt sätt att säga I Love You och skapade sen denna "tavla" eller ljuslykta. Plåten låg i diket när jag var på promenad i höstas och är ett konstverk i sig... Nästan så jag hoppas att ingen vill ha den för den passar så bra ovanför Tv'n.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar