lördag 6 december 2014

Jag har en Pistollampa fastän jag ogillar vapen...


I en av alla mina tjusiga inredningstidningar som jag har såg jag en Pistollampa som den kände designer Philippe Starck gjort i gjuten aluminium. Man kan få den i guld eller krom för runt 1800 kronor. Philippe hade  funderingar kring livet och döden och den makt som vapen står för, hans lampor är kopior av riktiga vapen. Min lampa är gjord av en plastpistol inhandlad i något varmt land till sonen, en soft-airgun. Jag tycker hans ide´ är häftig och jag väljer att återbruka och göra min tvist på Philippes ide. Det var pilligt att få ur "inredningen" utan att ha sönder ytterhöljet och jag limmade med Epoxylim. Min lampa är lackad i kopparfärg för att matcha den övriga inredningen i hörnet som är rostig.
Pistollampa i koppar design Mona

Här skjuts inget annat än lite ljusa ideer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar