torsdag 4 september 2014

Det där roliga slutpysslet

Nu i kväll fick jag äntligen se frukten av en tids slit med målning, planering och ommöblering. Nu har jag satt dit decoupaget på skåpet och det blev nästan som jag ville förutom lite snett, det var mycket svårare än jag trodde. Limmet torkade jättefort, blev kletigt, fastnade på fingrarna och servetten löstes upp lite och gick inte att flytta som en tapet gör, men men. Alla är vi barn i början och övning ger färdighet. Med facit i handen skulle jag ju provat på insidan av en dörr först... Men i det stora hela är jag nöjd! Jag har skrivit ut på servett som tejpades fast på vanligt skrivarpapper, sen har jag använt pensel och decoupagelim från panduro. Sakta börjar Monas "galleri" ta form. Jag kan rekommendera www.thegraphicsfairy.com om ni skulle vilja testa att skriva ut egna bilder till möbler.
Det gamla björkskåpet i ny kostym

Min brudkista



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar