onsdag 18 september 2013

Inte tänka, bara göra

Jag tänker så mycket hela dagarna, om allt, på allt och inget. Jag tänker så mycket så jag glömmer sånt jag skall komma ihåg... Min hjärna är full och tom på samma gång. Det är jättejobbigt! så jobbigt så jag har fått högt blodtryck, inflammation i käken och prickar. Jag FÖRSÖKER sluta tänka. Det går sådär. Jag har fått träningsprogram av tandläkaren för att slappna av i käkarna och jag målar, samt golfar, då tänker jag inte, för det är då det går som bäst! I söndags spelade jag mitt livs golfrunda. Det var inte ens jobbigt - jag tänkte inte alls på hur man gör - jag bara gjorde, in the flow som man säger. Börjar man tänka går det åt skogen. Det höll i alla 18 hålen.
I kväll har jag grundat 2 dukar med akrylfärg och virkade små dukar. Jag brukar aldrig grunda, det är ovant och jag skulle inte tänka bara göra... det var roligt! men jag tänkte - lite, men kladdade mest och  det var befriande. Någon annan kväll fortsätter jag.
En svartvit variant, dock bara påbörjad

Å hej vad kladdigt det blev, gäller att veta när man ska sluta, kanske för sent?

Så kom han så hösten, jag är redo med nya stövlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar