söndag 10 februari 2013

Arbetat på egen hand

I dag är jag trött och seg efter en jättetrevlig Idrotts-galakväll i går. Tyvärr fick inte vår nominerade golfklubb ett endaste litet pris. Konstigt, hur tänkte juryn egentligen? Men trevligt var det och fint att träffa alla vännerna.
Nu har jag klantat mig i skroterian igen - eller klantat och klantat, en svetsloppa hoppade in i handsken så jag har bränt min insida på handen. I går stack jag mig djupt in i fingret på en ståltråd som jag böjde. Så idag känner jag mig lite stukad... Jag ger nog upp för i dag, allt gör ju ont... Jag ger er en bild av detaljer från vad jag gör nu - en champinjonburks-kråka. En liten detalj på något större. Jag undrar om den blir svartare om jag eldar den igen eller om den blir ljusare? Han skall ju vara "kraxande svart"...


En skadeskjuten kråka, klumpig och kraxande svart?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar