söndag 25 november 2012

Prisutdelningen på Länsmuseet i Gävle

Så var då dagen då ASWR´s vinnare skulle koras. Jättespännande! Visst vill man ju vinna! Annars skulle man ju inte utsätta sig för dylika prövningar! Juryn talade länge och väl om de olika konstverkens förtjänster, och tyvärr fick jag se mig besegrad denna gång :(  Cina Autions underbara Moraklocka och funderingar om tiden vann juryns pris. Och Berit Lindberg vann publikens pris med sin finurliga Compact Sitting stolsgrupp. Stort grattis till dem! Men jag har fått många andra erfarenheter och kontakter från projektet. (och ja - lite besviken är jag ju för jag har ju en vinnarskalle...)
Nu skall jag lägga energin på rust och julpyssel innan jag drar igång skroterian och skapar verken som skall vara med på Gästrikkonst i Påsk!
Bitte från Gästrike Återvinnare pratar, kostnärerna i bakgrunden och det vinnade objektet av Cina Aution- Se tiden an.

Juryn presenterar och berättar om Moder Jord och hur de bedömde henne-
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar