tisdag 27 november 2012

En elak tomte?

Snäll eller elak?

Spajk vill ha kolor
Jag har nu gjort det första julpynts inköpet i år! En fin gammal tomte från myrorna. En sån som säkert alla i min ålder har ett minne av från sin barndom. Jag vill minnas att mormor och morfar hade en sån...Det är svårt att bestämma om det är en snäll, eller elak tomte för hans leende är lite svårtolkat. Han har såna där kinder i stanniol så det är roligt att han är helt felfri, för de går ju sönder så lätt! Jag tror han kommer att trivas utmärkt på Skogsgatan. Sen hittade jag en jättefin kolaburk på Rusta så den får ingå i julpyntet i år. Tomten får nog vänta nån vecka till innan han får komma fram, man får ju inte tjuvstarta hur tidigt som helst tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Precis en sån hade jag med....förstås. Jag lyckas alltid ha minst en tomte kvar mellan jularna. Men för övrigt har vi tradition att pynta rätt sent. Granen kläs dan före dopparedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja vi klär också granen dagen före, men adventspynt har vi ju såklart... det blir ju så mysigt med alla fina ljus!

      Radera