tisdag 17 april 2012

Kan en burk vara glad eller ledsen?


En "burklurk"
En vanlig arbetsdag till ända. Sen  har katterna varit på "kattbesiktningen" och vaccinerats och det gick så bra förutom att Spajk fick en 2a på tänderna. Så där blir det ombesikting och besök hos katt-tandläkaren nästa vecka! Lisa blir kastrerad samtidigt så kanske hon får ro i kroppen och slutar jogga mellan fönstren hela nätterna. Idag fick jag en till påse "skrot" med lite gott och blandat. Mmmm kul! Dagens bild är en"burklurk". Det är den första glödlampe-figuren jag gjorde. Burken låg i en eldstad mitt i Tunaskogen. Jag minns så väl när jag satt vid köksbordet och frågade dotra med pojkvän om han skulle vara glad eller ledsen och de svarade "kan en burk vara det - glad eller ledsen? Jaa välj själva. Det var väl ungefär här jag började laborera med uttrycken hos dem. Före det var jag mest glad att delarna höll i hop.Jag tycker att han mest ser förvirrad ut jag. Han längtar kanske tillbaka till skogen... Det var svårt att svetsa i lampsockeln, det gick åt fler lampor för de sprack!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar