söndag 29 april 2012

Ibland behöver man en skyddsängel...

Skyddsängel
När min moster fick bröstcancer och gick bort så fick jag ett guldsmycke som var en ängel av min mamma för att skydda mig. Ingen av oss anade väl då att även hon flera år senare skulle få denna vidriga sjukdom. Det visade sig att vår släkt har en gen med fallenhet för bröstcancer. De dagar jag väntade på svar om även jag var bärare var olidliga och det visade sig att jag inte var det... Då fick jag en aning vad de går igenom alla tappra kvinnor, och män med som får cancer besked idag. Jag beundrar er även om jag inte har en aning om vad ni känner och går igenom.
Denne "skyddsängel" gjorde jag till min tappra mamma, för att hon behövde den och fick gå igenom alldelens för mycket och till pappa för att han alltid finns där för henne och oss andra. Du är värdefull! Jag ville att den skulle sprida glädje och hopp!
Kroppen är en sockertång och cykeldrev är den gjord av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar