torsdag 26 april 2012

Dåligt "veder" lika med dåliga leder

Dax för lite Collage
Förr var jag väldigt känslig för vädrets växlingar i min kropp. Jag har ju någon sorts reumatism och Fibromyalgi. Det är inget som påverkar mig direkt i vardagen, jag tycker att jag har hittat en bra balans med motion, vila, kost och nöjen. Men ibland funkar det inte och jag får ont utan synbar anledning. Nu har det spökat några dagar så jag har inte ens lust att gå ned i skroterian fast jag har en beställning. Då brukar det vara lika bra att låta bli, för lusten kommer alltid tillbaka... Så i dag drog jag igång ett collage vid köksbordet istället. Varmare, och jag behöver inte krypa och ta i som jag annars skulle behövat! Collaget kommer att innehålla fotot på 3 generationer. Spännande. Jag fick inspirationen från Elin som jag var på Gästrikkonst med. Kolla in henne på: www.huldasbyralada.com

1 kommentar:

  1. Härligt! Du kan väl visa resultatet sedan? Jag går här och drömmer om att göra tredimensionella saker, fast inte i skrot, kanske snarare tyg, eller papier mache (hur i hela friden stavas det?)eller trä eller... Ja, möjligheterna är oändliga - synd att inte tiden riktigt räcker till. Hoppas det onda går över och du får en trevlig helg!

    SvaraRadera