onsdag 21 mars 2012

Trala la vad härligt ute nu...



Ja dagar kommer och går - det går ju så fort nu tycker jag. På dagens promenad i det helt underbara vädret så såg jag faktiskt fjärilar ute! De hade nog date med varandra - hann ta en bild på dem! I skroterian händer inte så mycket just nu men jag har påbörjat en till skål, skall nog göra den lite större än den andra. Men får göra lite i taget för brickorna är galvade/förzinkade och då kan man bli dålig av gaserna som bildas om man svetsar för mycket på det materialet. så det får bli som en liten stickstrumpa som man får göra lite varje gång på istället... Jag fick även lite rostigt kul skrot från en vebod av Svempa på jobbet, så det skall nog bli nåt det också. På lördag åker guben till Kina så då får jag gott om tid till skrotningen när jag blir gräsänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar