tisdag 10 januari 2012

Nybliven bloggare, hur det hela började.

Hej och varmt välkomna till Min blogg! Tanken är att jag skall dela med mig av min vardag med skapandet.
Jag har ju målat i 25 år i alla tänkbara tekniker på alla tänkbara material. När jag så skulle göra ett eget projektarbete när jag läste bildpedagogik på Högskolan i Gävle, kom jag i kontakt med svetsen och skrotet. Jag valde det för att jag ville göra något jag aldrig gjort och jag tyckte att jag provat det mesta i måleriet. Dessutom fanns MIG-svetsen tillgänglig och oanvänd i källaren och min snälle man gick med på att lära mig svetsa.Skrot fanns det gott om i garaget. Det var både svårare och lättare än jag tänkt mig. Järnet är ju i princip omöjligt att få som man vill med böjning och så, egentligen skulle jag haft en smedja också... I början blev jag galen för jag kunde inte "sikta" heller...
Nu vet ni hur det började. Jag gjorde fem "gubbar" till examen våren 2010. De såldes samtliga på Gästrikkonst påsken 2011. Här ovan ser ni tre av dem: Svanen, Främmande Fågel och Krax.
Nu är jag i full fart med skapandet inför påsken 2012 med en ny konstrunda. Denna gång på Strandbaden i Årsunda.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du startat en blogg (säger en som fast sedan länge...). Jag ser fram emot fler inlägg.

    SvaraRadera